Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

pierke18 08-07-2012

heb de canon550D nu een maand en kan alleen zeggen toppie, hele mooie foto's maar heb wel een 2de zoomlens erbij namelijk de 75-300mm van canon. super lens en alles eenvoudig te bedienen.
de prijs: had geluk via een aanbieding van mediamarkt 500 euro met 2 lenzen !!!

bianca987 07-04-2012

Ik ben heel erg te spreken over deze camera.
Hij maakt zeker mooie foto's
Dus ik vind het zeker een aanrader voor deze prijs.
Samen met de kitlens kom je in het begin al een heel eind.
Ook de bediening van deze camera vind ik erg gemakkelijk.

H.J.G. de Haan 11-12-2011

Voor de prijs een voortreffelijke camera, zeer mooie foto' en meer dan uitstekende film optie. Ik heb hem een week in bezit en de eerste foto's waren in de automatisch stand al meer dan prima.
Ik heb er wel een andere lens opgezet,de Tamron 28-270mm
die alles aankan. Zelfs op volle tele uiterst scherp.
Absoluut een aanrader heeft veel techniek van de veel duurder 7D van Canon en dat zie je dan ook. Topper in zijn prijsklasse.

Shauni Van Maele 05-11-2011

Ik heb eergisteren die camera gekregen en ik ben er helemaal wild van! De foto's zijn van super kwaliteit, de foto's worden heel snel getrokken en hij is supervriendelijk in gebruik. Ook ben ik tevreden over de levering op zich. Het was snel en goed! Stevig verpakt, zoals het hoort. Ook klantvriendelijkheid ontbreekt hier niet.

Bedankt Kamera-Express!

Bartone 23-09-2011

Uitstekende camera met veel mogelijkheden. Ik heb de 550d uitgebreid met een battery grip voor meer elektriciteit. In samenwerking met de 70-300 Canon zoomlens heb ik verbluffende foto's gemaakt. Verschil met de EOS 60-50-5-7 semi-professional serie is behalve de elektronia ook de wat meer kunststoffen behuizing, maar voor de enthousiaste amateur hoeft dat geen probleme te zijn. Filmen doe ik nauwelijks maar het kan wel en nog in mooie kwaliteit ook. Fijne grote display achterop. Aanrader!

Cornelis19 01-03-2011

Deze camera nu 2 maanden in gebruik. Voordien Canon 400d. Het verschil is opmerkelijk, dacht met de 400d al een redelijk goeie camera te hebben maar de kwaliteit van Canon 550D is werkelijk fantastisch voor een camera in deze prijsklasse. Mogelijkheden zijn uitgebreid en erg zinvol. Bediening is ook erg intuïtief. Ook HD filmen is goed. Kitlens is ook goed zeker gezien de prijs Kortom: aanrader!

Robus 09-06-2010

Eerst context van mijn motivatie. Na rond de eeuwwisseling 2 jaar te hebben gefotografeerd met een analoge EOS300, kwam de digitale fotografie tot bloei en stapt ik over naar een Canon G3 'prosumer' camera. De SL hing snel aan de wilgen. Daarna een 'upgrade' gehad naar een IXUS75 en het afgelopen jaar tot de conclusie gekomen dat kwaliteit boven kwantiteit gaat. De IXUS blijft standby, want handig mee te nemen maar de 550D gaat weer mee op reis! Wat een beest! In vergelijking met de IXUS natuurlijk sowieso, maar ook met mijn oude EOS300. Met een beetje basiskennis is met de kitlens iedere klap al raak en ik kijk vooruit naar het spelen met alle opties die de camera biedt; op dat vlak ben ik in ieder geval verzekerd van veel fotoplezier de komende jaren. Verder de mogelijkheid van de HD-filmpjes. Voor de puristen waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar als je wat progressiever bent ingesteld is deze optie een leuk extraatje. De filmpjes zijn loepzuiver zolang je niet te veel/snel van standpunt wisselt. Ook een mooie scherpte/diepte in de filmbeelden! De camera reageert verder lekker direct alsook de kitlens. Tuurlijk kan het altijd beter maar gelet op bovengenoemde achtergrond is de responsiveness van de 550D heerlijk! Verder pluspunten voor het gebruik van mijn oude analoge EF lenzen; die doen nog prima dienst op de nieuwe body. Ook het grote en heldere LCD scherm is erg fijn en de bijgeleverde software zeer uitgebreid en gebruiksvriendelijk. Minpunten? Anders dan dat ik weer een dikke tas moet gaan meezeulen kan ik er nu nog weinig opnoemen. Een slap (rubberen) kabeldeurtje misschien? Veelbesproken is de ergonomie van de (te kleine) grip. Ik heb zelf bovengemiddeld grote handen en ben tevreden over de wijze waarop de 550D in de hand ligt. Uiteindelijk blijft dit persoonlijk en raad ik je aan om de camera gewoon eerst eens ter hand te nemen voordat je tot aanschaf over gaat.
Vandaag een 50mm lens besteld; ik heb er veel vertrouwen in dat die snel vriendjes gaat worden met de 550D body.